- Výsledek hodnocení (výborný, velmi dobrý….)
- Popis současného stavu jídelníčku (rozbor jednotlivých bodů – polévky, hlavní jídla, přílohy…)
- Pozitivně hodnocené kategorie jídelníčku (pochvala a podpora správného trendu)
- Nedostatky jídelníčku, slabá místa (bodově vypsané, podle důležitosti, závažnosti)
- Konkrétní doporučení k nápravě, změně, zlepšení s uvedením priorit (s čím má školní jídelna začít, co je podstatné a za jak dlouho by měla změnu zvládnout)
- Kontakt – na koho se obrátit v případě nejasností
- Odkaz na www.zdravaskolnijidelna.cz
Hodnotitel sice sleduje jednotlivosti, ale jídelníček hodnotí jako celek, tedy detaily nejsou úplně důležité.
Příklad:
Školní jídelna podala v měsíci 10 zeleninovou polévku, vícekrát měla masový vývar. Ten však vaří opravdu z masa a dostatečného množství zeleniny. Postupuje i ekonomicky. Tedy v den, kdy vaří hovězí vývar, použije maso z vývaru ke koprové omáčce (tu podává se špaldovým knedlíkem). Jelikož do vývaru používají dostatek zeleniny, udělme jim tedy i bod za zeleninové polévky.
Hodnotitel si od Vás vyžádá měsíční jídelníček, který s Vámi překontroluje a upřesníte jednotlivé názvy, či receptury. Hodnotitel je v metodice Nutričního doporučení ke spotřebnímu koši proškolen. Výsledek hodnocení je pro Vás pomůckou co ještě vylepšit, případně pochvalou toho, co se Vám daří. Nutriční doporučení nepodléhá SZD a není nikterak sankcionováno.